Quote:
Originally Posted by masaegu
時間をかけて訓練するしか方法はないと思います。1、 2年やれば相当できるようになりますよ。こういう難し い文章ではなかなかできないけど、普段書いてるような 簡単な文章をとにかく「訳さない」ように書いていけば 、アユはまだ若いので日本語らしい日本語を身につける 事ができると思います。
訳して日本語を書いても、文法的には正しい日本語にす ることはできますが、どうしても「訳された感じ」とい うものが残ってしまうんです。日本語話者がそういう文 章読むとすぐに分かってしまうんです。もちろん、これ は今すぐ解決できないので気長に辛抱強くやっていって ください。
|
ありがとうございました。今の勉強方法は(テストがな� �とき)は「暗記」というソフトで勉強し、ニュースを読� ��だり、聞いたりすることや、シャドーイングや教科書� ��勉強することです。日本語能力試験2級を受かった後� ��、ぜひ自分で翻訳を練習したいと思います。
モチベーションありがとうございました!
もう一度、直していただけませんか。
自己啓発 (Self development?)
個々の子どもの発展は社会の中で怠けていないというの は強調する必要があります。内では子どもは集中され、 赤ちゃんで、第一に教わるの一つは丁寧的に、すなわち 、「はい」という表現で答えることです。
子どもを幼稚園に入れたくて、先生が子どもをよく知る ように、親は子どもの長所や友達や好き嫌いなものや血 管について記入します。
幼稚園の先生は叱るや褒めるために、個々の子どもを選 んで、また、その子どものある問題に処理し、親と通信 することもあります。公共の幼稚園は子どものそれぞれ のうちを一年間にせめて一度訪ねます。
幼稚園でもうちでも、各子どもは自分の財産の世話をし て、責任を持たなければならないことになっています。 早めの訓練はこちらのものの保守を達成する具体的な激 励を含んでいます。
訓練の目的は子どもに忍耐や集中や努力や自立を発展で きることです。事実上、親の望みは子どもがこちらの素 質の発展です。他には、他人が分かることを目標として 、述べられた目的は子どもが自分で思うこと、自己がわ かることになっています。 自分の必要が分かることに よって、他人の必要も分かると思われています。子ども たちは団体の必要に伴って、利己的な興味の限界が分か らなくてはいけないと親に言われています。
英語の翻訳は後で書きます。ここに教科書がないんだも の。
お願いします。
EDIT:
Self-development
The development of the individual child is not neglected in all this collective activity. At home, the child is given much individual attention, and one of the first things it is taught as a baby is to respond politely with the term “はい”. When entering them into kindergarten, parents fill in detailed forms about their children’s personal attributes, faults, friends, likes and dislike so that the teachers come to know their children. Teachers pick out individual children for praise or reprimand, and always seek ways to deal with individual problems they may have. They maintain close communication with parents, and in public kindergartens they even visit the child’s home at least once a year.
Each child has its own property to take care and it must be responsible for.
Aims of early training
Parents send their children to pre-school educational establishments to help them develop qualities such as perserverance, concentration, effort, independence and self-reliance.
In order to understand others, children should learn to think for themselves and understand themselves.
By understanding their own needs they are able to understand the needs of others.
They need to understand the limits imposed on their self-interest by the needs of others and the collective needs of the wider group that they join in educational stablishments